Online Answers
ביעור אתרוגים
תשובה:
מחלוקת אם צריך לבער שהרי דר באילנו משנה לשנה.
ויש אומרים שבכל אופן חייב, ולכן יש אומרים מייד לאחר סוכות.
ויש אומרים בשבט ויש אומרים גם מאוחר יותר.
נכון לבער עכשיו בפני שלושה, ולחזור ולהכניס לבית אך לא במטרה לזכות כי שמא חייב בביעור ועדיין לא הזמן.
ובינתיים יכול לאכול בקדושת שביעית
בברכה
שניאור ז. רווח
תשובה
מחלוקת אם צריך לבער שהרי דר באילנו משנה לשנה.
ויש אומרים שבכל אופן חייב, ולכן יש אומרים מייד לאחר סוכות.
ויש אומרים בשבט ויש אומרים גם מאוחר יותר.
נכון לבער עכשיו בפני שלושה, ולחזור ולהכניס לבית אך לא במטרה לזכות כי שמא חייב בביעור ועדיין לא הזמן.
ובינתיים יכול לאכול בקדושת שביעית
בברכה
שניאור ז. רווח
הפרשת חלה
תשובה:
- כל שאין מדובר בטעמים נגדיים שמקפידים להרחיק כמו מלוח ומתוק או חלב ובשר, אין כל מניעה לכל הדיעות גם המצריכים שאפשר לחבר לאחר האפייה, מותר להפריש מן העיסה עם ברכה.
- קמח מלא ולבן, אין נחשב הקפדה גדולה, ואין בעיה לצרף.
אפשר לראות בהרחבה בספרי תבואת השדה מה שכתבנו בזה
תשובה
- כל שאין מדובר בטעמים נגדיים שמקפידים להרחיק כמו מלוח ומתוק או חלב ובשר, אין כל מניעה לכל הדיעות גם המצריכים שאפשר לחבר לאחר האפייה, מותר להפריש מן העיסה עם ברכה.
- קמח מלא ולבן, אין נחשב הקפדה גדולה, ואין בעיה לצרף.
אפשר לראות בהרחבה בספרי תבואת השדה מה שכתבנו בזה