תוכן עניינים

אוצר בית דין
יקבי ירושלים

יין ומיץ ענבים
אוצר בית דין

חלוקת יין ומיץ ענבים מבציר של שנת השמיטה תשפ”ב בכרמים אשר פעלו תחת מסגרת ‘אוצר בית דין’ של ‘המכון למצוות התלויות בארץ’ בראשות הרה”ג רבי שניאור זלמן רווח שליט”א.

תחת הנהגת בית הדין בראשות הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט”א הגאון רבי שלמה בן שמעון שליט”א הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט”א והגאון רבי שניאור זלמן רווח שליט”א.

היין ומיץ הענבים הופקו משילוב של ענבי יין משובחים הגדלים באזור שילה, הר ברכה והשפלה על ידי שליחי בית הדין – חקלאים שומרי שמיטה כהלכתה. כל שלבי גידול הענבים וייצור היין והמיץ בוצעו בהשגחת בית הדין.

כפי ההלכה חלה קדושת שביעית עליהם וישנם דינים והגבלות שונות.

מיץ ענבים זה הינו 100% ללא שום תוספת מים וסוכר כלל.

היין עומד תחת השגחתם המהודרת של בד”ץ חניכי הישיבות בראשות הגאון רבי מרדכי גרוס שליט”א, בד”ץ בית יוסף ורבנות מהדרין ירושלים.

החלוקה מתקיימת לפי כללי בית הדין כאשר התשלום על ההוצאות בלבד ולא על הפרי.

 

גלריית תמונות

אוצר בית דין

אוצר בית דין
קיום מצות השמיטה

הרבה אפשרויות עומדים בידינו בכדי לקיים בפועל את מצוות השמיטה בשנה השביעית.

לא רבים יודעים כי צריכת ‘אוצר בית דין’ הינה אפשרות הכי מעשית ומהודרת לקיום מצוה זו, משום שבאופן זה הינך תומך באופן מעשי בחקלאי אשר הפקיר את הכרם שברשותו, ובית הדין לקח על עצמו את המשך הטיפול בכרם בכדי שהציבור יוכל ליהנות מהענבים של שנת השמיטה.

בית הדין שכר את החקלאי ומשלם לו לפי ההוצאות והטיפול בקרקע, בית הדין מנחה אותו במדוייק מהם המלאכות המותרות לצורך הקיומי בלבד.

החקלאי מקבל על עצמו את הוראות בית הדין, ופועל כך במשך כל השנה.

הענבים מגיעים ליקב וגם שם בית הדין עוקב, על כל התהליך ומאשר אילו הוצאות ניתן להוציא על ייצור היין ואילו לא ניתן משום שהם ייקרו את מחיר היין ללא צורך.

כך אתה זוכה להיות שותף פעיל במסגרת זו של קיום מצות השמיטה.

 

הביאו ברכה לביתכם!

- קו אוצר בית הדין לשמיעת הפרטים ולהזמנות מיוחדות:
050-8093593

ניתן להזמין בכל עמדות 'נדרים פלוס' בבתי הכנסת ברחבי הארץ.

לפניות שירות במייל: [email protected]