לוגו בית המעשר
|

שו״תים Online

פריטים נמצאו
בחיפוש אחר:
מאת:
  • עורלה

    ערלה

    שלום, רציתי לברר האם השנה ”תשע”ד” יש חשש ערלה בדובדבנים וגודגדנים?

  • שמיטה

    חפירה סביב העצים

    בספר מעין אומר חלק ה,פרק ג הלכה א,רשום שרבנו זצ”ל,אסר לחפור סביב עצים כדי למנוע מחנק של עשבים.
    האם זה יתכן ,הרי חפירה כזו ,זה רק תולדה,וזה רק דרבנן וזה בא לאוקומי?

  • כלאים

    מנבטה

    שלום לרב,
    האם מותר להנביט זרעים מסוגים שונים במנבטה אחת?

  • חרקים בירקות

    כרובית מגידול רגיל לאחר הקרה

    ב”ה
    כבוד הרב שלום רציתי לשאול מה הדין לכרובית שנקנתה בערך כשבועים לאחר הקרה והשלג ונשטפה והושרתה במי סבון ונעשה עימה חמוצים האם יש חילוק בינה לבין כרובית בזמן אחר ?
    והאם ניתן להקל בדעיבד, עשה את זה אדם מרותק לכסא גלגלים שזה מעסיק אותו.
    תודה רבה ניסים

  • מעשר עני

    מעשר עני בדיעבד

    אני מנוי במכון. שכחתי ולא העברתי את החוזה והתשלום למעשר עני. הפרשתי מעשרות מספר פעמים השנה בנוסח שקיבלתי מכם כולל ההתיחסות למעשר עני. מה הדין?

  • שונות

    חותם בתוך חותם בדגים

    שלום לכבוד הרב שליט”א

    ברצוני לברר לגבי טונה בשימורים וכיוצ”ב מדוע לא מקפידים על חותם בתוך חותם ומסתפקים בחותם אחד?
    בברכה ד.ס.

  • שונות

    כשרות וניל

    שלום כב’ הרב
    האם ישנה בעיה להזמין מקלות וניל מחו”ל ”באינטרנט” מבחינת כשרות?
    תודה

  • מעשר עני, מעשר ראשון, תרומות ומעשרות

    האם פסיפלורה צריך מעשר עני או מעשר שני?

    האם פסיפלורה שאני מגדל בחצר, אני צריך להפריש ממנו בתקופה זו עד ט”ו בשבט, מעשר עני או מעשר שני?

  • עורלה

    הנאה מערלה

    האם עצים שהעריה נוטעת יש בהם דיני ערלה?
    וכוונתי,שהיא נוטעת עצי פרי לנוי,והירושלמי ערלה דף ג, כותב
    הכא[שאסור], רוצה הוא בפריו .וגם כאן רוצים בפירות,- לנוי.
    כמו מי שנועט עצים לריח ,שאסור[ שו”ת משיב דבר ב,פד]
    מכיוון שראיתי שמקילים בכך ,אשמח לדעת את דעת כת”ר,שכן לכאורה לשון הירושלמי שזה אסור.

  • גבולות הארץ

    שאלת כמה מוצ

    שלום וברכה
    אנו כמה מוצ”ים ראינו שהרב סובר שאילת זה חו”ל גמורה.
    אך לדעתינו נראה שיש כאן דבר שהרב לא התייחס אליו בספריו.
    כי הרי יש פסוקים מפורשים שבאילת ישבו יהודים בזמן מלכי יהודה וישראל.דברי הימים ב,פרק ח ופרק כו. וכן בשמלכים,א,פרק ט,טו.
    להגיד שעולי מצרים זה רק מה שכבש יהושע,זה דבר שלכאורה אין לו מקור,אחרי המחילה.כדי לפטור צריך ראיה.
    פשוט בכל הפוסקים שכל בית ראשון זה זמן של עולי מצרים,וזמן בית שני זה זמן של עולי בבל.ראו למשל בתבואות הארץ עמוד כ,שכך סובר לגבי דין עולי מצרים.
    נשמח לתגובת הרב