לוגו בית המעשר
|

בית המעשר

אודות 'בית המעשר'

בית המעשר הינו הגוף המטפל בכל ענייני המעשרות במסגרת 'המכון למצוות התלויות בארץ'. ההנחיות ההלכתיות וקביעת המדיניות ההלכתית של 'בית המעשר' עומדות תחת פיקוחו והנחייתו של הרה"ג רבי שניאור זלמן רווח שליט"א – ראש המכון. ומטופל אישית ע"י רבני המכון, על פעילות 'בית המעשר' ממונה הרב אליהו ראש שליט"א, אשר מבצע באופן יומיומי את חילול המטבעות עבור המנויים של 'בית המעשר'.  את ההכרעות ההלכתיות אנו מקבלים לאחר התייעצות עם גדולי הרבנים שליט"א. ובראשם מורה דרכו של המכון מיום היווסדו הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א – הראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים.

גשו כאן לסקירה הלכתית או להצטרפות ל'בית המעשר':

מחיר המנוי: 60/30 ש"ח, בהתאם לסוג המנוי שתבחרו.


כמה סיבות להצטרף לבית המעשר!!!

  • כאשר אנו רוכשים פירות וירקות מה'שוק' או ממקומות ללא הכשר מהודר או בכל מקרה בו אנו מסופקים אם הפירות והירקות מעושרים כדת וכדין ובנוסף על כל אלה מי שמגדל בחצירו ירק או פרי עץ, וגידולים אלו הינם 'טבל ודאי', אנו ב'בית המעשר' ממליצים להם להיעזר בנו ולעשות זאת בהידור מפאת מורכבות הענין.
  • 'בית המעשר' מאפשר גם לחקלאים, סיטונאים ובעלי חנויות להימנות כ'מנוי עסקי' עבור הגידולים והסחורה שברשותם.
  • למנויי 'בית המעשר' ניתנת האפשרות להפריש תרומות ומעשרות ולחלל מעשר שני ורבעי על מטבעות אשר בידי 'בית המעשר' ומותפסת בהם 'פרוטה חמורה' וכך יכול כל מנוי לערוך עד 15 חילולים בכל יום בצורה המהודרת ביותר.
  • כמו כן, עבור מעשר ראשון ומעשר עני, עורך 'בית המעשר' הסכם הלוואה בין המנוי (המלוה) ללוי ולעני (הלווים) ונותן להם כספים הנחשבים כהלוואה אשר הם מחזירים אותם למלוה באמצעות פירות המעשר, ובכך מקבל המנוי את הפירות כהחזר להלוואה שנתן, הכל לפי המבואר ברמב"ם ובמסכת גיטין (דף ל).
  • למנויי 'בית המעשר' אופן ההפרשה מתבצע בצורה קלה פשוטה ונכונה, כשהוא נעזר בנוסח המיוחד למנויים של בית המעשר ובו הוראות מפורטות לנוסח הפרשה לכל סוגי המעשרות כך שיהיה סמוך ובטוח שערך את ההפרשה כדין.
  • בנוסף אנו עונים לפניות טלפוניות בכל שאלה או לצורך הדרכה מפורטת עד שיבין כל אדם מה עליו לעשות.

בימינו ישנו בלבול גדול בעניני תרומות ומעשרות. בלבול זה נובע מחמת כמה סיבות. בסרטון קצר זה תקבל הסבר מה עליך לעשות בכדי לבצע את הפרשת תרומות ומעשרות בצורה המהודרת ביותר.