לוגו בית המעשר
|

קיום מצות ‘ביעור מעשרות’ בים הגדול

כ"ג ניסן התשע"ט | 28/04/2019

בערב חג שביעי של פסח בשעות הבוקר, נערך אירוע מיוחד ומרגש מול חופי יפו, כאשר אוניה גדולה ומיוחדת ועליה מתנוסס בגאון סמל ‘המכון למצוות התלויות בארץ’ עגנה בחוף הים, ועל האוניה עלו קבוצת רבני המכון ותלמידי חכמים ובראשם מורה דרכו של המכון הגאון הגדול הראשון לציון ורבה של ירושלים עיה”ק רבי שלמה משה עמאר שליט”א, הגאון רבי ברוך שרגא שליט”א ראב”ד ירושלים, הרה”ג רבי ישראל רווח שליט”א ראש מוסדות משכן התורה באלעד. ראש המכון הגאון רבי שניאור זלמן רווח שליט”א, ועמם רבני המכון ורבני בית המדרש שע”י קהילת משכן התורה.

כמיטב המסורת ‘בית המעשר’ שע”י “המכון למצוות התלויות בארץ” בכל שנה רביעית לשמיטה ובשנת השמיטה, בערב חג שביעי של פסח מקיימים את מצוות ביעור מעשרות בהידור רב. רבני המכון יחד עם צוות המכון המפקחים והמשגיחים מפליגים עם אוניה ללב ים, ושם מקיימים את מצוות ביעור מעשרות כדינו על ידי השלכת המטבעות אל הים הגדול, ובכך מזכים גם ציבור גדול שמעביר את מטבעותיו אל נציגי המכון השונים כדי שיקיימו את ביעור המעשרות במטבעותיו, וכל זה מלבד המטבעות שברשות “בית המעשר” שע”י המכון.

לאחר שעלו הרבנים לאוניה ובמהלך ההפלגה של האוניה ללב ים, מסר מורה דרכו של המכון הראשון לציון הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר שליט”א שיעור מיוחד ברמב”ם בהלכות ביעור מעשרות, וביאר למשתתפים את ההלכות בצורה בהירה ומיוחדת על פי פסיקותיו של הרמב”ם, ושיבח את העשייה של הגברת הידע והמודעות על מצוות התלויות בארץ שרבה בהם העזובה, ובירך את המכון והעומדים בראשו על התמדתם בפעילות חשובה זו, וברך את המשתתפים שזכו להשתתף במצוה חשובה זו של ביעור מעשרות.

עם הגעת האונייה ללב ים, עגנה באונייה, ובהתרגשות רבה שאחזה בכולם, אמרו כולם כאחד את נוסח החילול של המטבעות בכל מקום שהם כולל ה”פרוטה חמורה”, והוסיפו לשם יחוד לפני קיום המצווה, וכל אחד קיבל חופן מטבעות והשליכם אל הים הגדול. התהליך כולו הועבר בשידור חי למוקדים רבים, כדי שיוכלו לשמוע ולחזות מרחוק ולהשתתף כולם כאחד בזמן קיום מצוה זו.
המשתתפים התפזרו בהרגשה מרוממת ובשמחה גדולה על שזכו לקיים את המצווה החשובה של ביעור מעשרות בהידור רב.

למעבר לגלריה – לחץ כאן