לוגו בית המעשר
|

המעמד האדיר ב’חידון השמיטה הארצי’ לתלמידי התתי”ם

ט"ז סיון התשפ"ב | 15/06/2022

חידון השמיטה הארצי התקיים על ידי ‘המכון למצוות התלויות בארץ’ בראשות הגרש”ז רווח שליט”א לתלמידי תשב”ר מכל רחבי הארץ.

תלמידי התתי”ם שקדו לאורך חודשים על לימוד הלכות שמיטה מתוך ספר ‘שבת הארץ’ של הגאון רבי שניאור זלמן רווח שליט”א, כשבתום הלימוד הוזמנו כל התלמידים למעמד החידון האדיר.

מתוך כל התלמידים עלו עשרים תלמידים לשלב המסכם ומתוכם סוננו עשרה מצטיינים לשלב הגמר.

בחידון במיוחד השתתפו כ500 ילדי תשב”ר וצוות שופטים בכיר אשר שקל ובחן כל דבר וכל תשובה כאשר ידוע להם כי נקודה וחצי נקודה יכולים להכריע לכאן ולכאן את הזוכים הגדולים.

החידוש המרענן שהתקיים באירוע הוא: חידון קליקרים עוצמתי בהשתתפות כל 500 התלמידים שהגיעו, כל אחד מהם ענה על השאלות כפי יכולתו, גם כאן דורגו העונים מהרה והעונים נכונה, התלמידים ששו ושמחו על החידון המשותף, ושאגות התשובות נשמעו באולם הענק ואף מחוצה לו.

רגעי השיא החלו ורף ההתרגשות עלה עת הכריז הגרש”ז רווח שליט”א על בואו של מרן הראשון לציון הגרש”מ עמאר שליט”א לקול שירת תשב”ר, מרן הראש”ל התעניין בתהליך החידון ובזוכים, השופטים השלימו את מלאכתם ועשרת המצטיינים הועלו אחר כבוד לשולחן המצטיינים.

את החידון הנחה בטוב טעם ודעת רבי ששון טרבלסי אשר הציג את השאלות בפני התלמידים. החידון המשיך משם בשאלת נכון ולא נכון שהוצגו לנבחנים על גבי המסכים, ולאחר הסינון הנוסף על ידי חבר השופטים הועלו לשלב הגמר הסופי ששה תלמידים בלבד.

ושוב ההתרגשות גאתה לשיא נוסף בעת בואו של מרן ראש הישיבה הגר”מ מאזוז שליט”א שנדהם לראות מאות ילדי ישראל שישבו ושקדו על לימוד הלכות שמיטה.

מרן הראשון לציון שליט”א נשא דברים על מעלת השמיטה ועודד את התלמידים להמשיך ולשקוד על התורה ועל העבודה.

גם מרן ראש הישיבה שליט”א עודד את התלמידים וציין בדבריו כי בשמיטה זו התרבו מאד שומרי השמיטה וכי הוא רואה זאת בסיוריו השונים ויש להודות לה’ על כך – אמר מרן, וסיים: אשריכם שאתם שוקדים ולומדים הלכות שמיטה ויודעים טוב כל כך.

לאחר דברי מרנן ורבנן הושלם החידון ומתוך ששת הנותרים הועלו שלושה לגמר הגדול, על ידי שאלה שבה הוצרכו לענות תשובה עם נימוק וטעמים, המתמודדים היו קרובים אחד לשני מאוד, וצוות השופטים התחבט זמן רב על הניקוד, ולבסוף זכו התלמידים, חתן החידון היה התלמיד היקר יוסף סימן טוב ממתיבתא עץ חיים, ותחתיו שני סגנים נהוראי כהן מת”ת לחם הביכורים בירושלים ויוסף חורי מת”ת איש מצליח בבני ברק. פרסים יקרי ערך חולקו לכלל המצטיינים בחידון הקליקרים, ומצטייני הכיתות, הדובדבן שבקצפת הייתה מתנת החתן – ש”ס עוז והדר עם הקדשה מיוחדת בכתב ידם של הרבנים שליט”א כשאליהם מצטרפים בחתימותיהם מרן הראש”ל ומרן ראש הישיבה שליט”א

את הכנס המיוחד חתם הגאון הרב שניאור זלמן רווח שליט”א בהסבר לילדים היקרים על מעלת השמיטה ועל המצוה החשובה שעשו, בדבריו גם הודה למרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט”א שהקדישו מזמנם ובאו לעודד את ילדי ישראל למען ימשיכו לשקוד עוד ועוד.